interessante
bijzaken

Nieuwe huisstijl

19 juni 2018

Pro Assistance bestaat dit jaar 15 jaar. Tijd voor iets nieuws. Tijd voor een nieuwe huisstijl.

De huidige identiteit werd bij de start van Pro Assistance in 2003 ontworpen door Qua Associates. Naar de eisen van die tijd. Met als uitgangspunt onze kernwaarden:  Vertrouwen - Gepassioneerd - Persoonlijk - Kwaliteit - Respect - Ambitieus – Authentiek - Aandacht. De stijl: vrouwelijk, gedegen, operationeel strak, A-status adviseurs, bancair onder controle. Tikje traditioneel.

De tijden zijn veranderd. De moderne maatschappij is veel visueler ingesteld. De ontwikkelingen in ons vakgebied gaan snel. En de professionele managementondersteuner is anders dan die van 15 jaar geleden. Het mag allemaal wel wat losser, eigentijdser en toegankelijker. Zonder dat het onze identiteit ondermijnt. Zonder verlies van kwaliteit. En zonder concessies te doen aan onze kernwaarden.

Dus: iets meer lucht door al die gedegenheid, zonder dat we onszelf veranderen. Geen andere naam of geheel nieuw logo, andere locatie of geheel andere communicatie. Geen grote omwenteling. Wel subtiele aanpassingen.

Vanuit de kracht van het merk Pro Assistance, zoals dat nu is.

Nieuwe huisstijl, nieuwe beeldtaal, nieuwe vormgeving, nieuwe taal

De kleuren van het oude logo van Pro Assistance straalden betrouwbaarheid uit. Maar waren best wel een beetje degelijk. Natuurlijk past dat bij het merk Pro Assistance. Maar een flinke opfrisbeurt kon geen kwaad. Een beetje jonger. Sprekender. Uitbundiger. Maar ook weer niet te veel…

Ook de beeldtaal mocht wel iets eigener en vrolijker. Met meer onderscheidend vermogen. Met differentiatie ten opzichte van onze collega-bureaus. Dus heel anders. Vrouwelijk, kleurrijk en krachtig.

Tegelijk gaan we ‘iets anders praten’. Op een meer eigentijdse manier. Zonder onze huidige opdrachtgevers en prospects van ons te vervreemden.

Ten slotte nog dit. Al sinds 2003 zijn we specialist op ons vakgebied. Voor het hogere segment met een hoog kwaliteitsniveau. We zijn in staat om (complexe) opdrachten met succes in te vullen. Voor opdrachtgevers vinden we de beste kandidaten met de beste papieren. De top van de markt. Kandidaten vinden bij ons de beste (en meest uitdagende) vacatures bij de beste opdrachtgevers. Waarom wij anders zijn dan de rest? Voor ons is “FISH WHERE THE BIG FISH ARE” richtinggevend:

Ideas are like fish.
If you want to catch little fish you can stay in the shallow water.
But if you want to catch the big fish you’ve got to go down deeper.
Down deep the fish are more powerful and more pure.
They’re huge and abstract.
And they’re very beautiful.

Mooi statement toch?

Reageer je?

We zijn trots op ons nieuwe logo en onze nieuwe stijl van communiceren. Ontworpen door Launderette. Create. Change.

Bekijk onze nieuwe website. En laat ons weten wat je ervan vindt. Mail je mening naar info@pro-assistance.nl